Voorbereiding reis - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kimberley Brigit - WaarBenJij.nu Voorbereiding reis - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Kimberley Brigit - WaarBenJij.nu

Voorbereiding reis

Door: Kimmie

Blijf op de hoogte en volg Kimberley

19 Februari 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Vanaf nu komen hier verhalen van onze reis. We zullen proberen om jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van wat we allemaal meemaken, maar door ons drukke tijdsschema kan het er nog weleens bij in schieten.

Sommige verhalen schrijven we met z'n tweeën. Dit verhaal is geschreven door Kimmie en andere verhalen zullen zijn geschreven door Brigit. Dus je ziet het wel!

Hier kimmie's verhaal:
De laatste week voor vertrek, de laatste dingen regelen. Ik was eigenlijk al vorige week wel klaar.
Mijn koffer ingepakt. Ik zat op de bank en bedacht me steeds spullen die ik in mijn koffer kon stoppen. Toen heb ik m maar gewoon beneden gezet en steeds wat spullen erin gestopt. Waarop ik dus eigenlijk mijn hele koffer al had ingepakt, want ik wilde niks vergeten. Van de stapel kleren heb ik de helft weer terug in de mn kast gelegd, want doe ik die wel echt aan?! In Paramaribo kunnen we ook nog kleding kopen. Zoveel mogelijk dunne kleding meegenomen en de ‘dikke’ kleding doe ik in het vliegtuig aan.
Daar heb ik trouwens enorm veel zin in. Om in het vliegtuig te zitten. Mijn tijdschriften, donald duck, dropjes, mini schaak, pakje kaarten en sudoku liggen al klaar. Heerlijk, goed excuus om niks te doen, films kijken, lezen, kletsen, spelletjes doen.

De laatste dingen nu dus nog. Vooral vrienden en vriendinnen nog zien. Laatste keer werken (voorlichting geven), nog even een hoorcollege volgen op school. Steeds schieten me weer dingen te binnen die ik nog moet/wil doen. Die sla ik dan op in mijn agenda op mijn telefoon, die staat helemaal bomvol. En steeds verzet ik alle agendapunten, doe ik morgen wel. Want dan staat er weer iemand voor de deur die gezellig komt lunchen, kletsen, thee drinken. Alles in 1 week. Plannen dat lukt wel.
Wel grappig, we hadden eigenlijk helemaal niet zo’n besef dat we weggingen. Ik was nog druk met de bruiloft van m’n moeder en steeds wezen mensen me op m’n reis. Nog ... nachtjes slapen! Oja dacht ik.... ik ga bijna weg. Maar de zenuwen bleven uit. Tot vandaag. Ineens werd ik zenuwachtig vandaag. Ik lag in mijn bed en bedacht me dat ik volgende week om deze tijd gewoon al een paar dagen in Suriname ben. Echt hartstikke gaaf! Wat gaan we daar voor avonturen beleven en wat gaan we allemaal meemaken!? Sowieso natuurlijk het afstuderen daar zijn we heel druk mee. Het onderzoek dat we gaan uitvoeren, het verslag typen en de individuele stukken typen. Zoals een vriendin me zei: ‘’straks kun je alleen nog maar letters zien!’’ Dus ik ben benieuwd. Het scheelt dat we nu al zijn begonnen aan ons literatuuronderzoek dan hebben we daar al iets minder werk.
De eerste week hebben we namelijk weinig gepland. Er komen wel wat dingen bij nu. We gaan al een dagdeel naar de stichting om even kennis te maken en nog wat zaken te bespreken. Dan is er nog een bijeenkomst met werknemers en vrijwilligers bij de stichting en daarvoor zijn we ook uitgenodigd dus dat is hartstikke gezellig.
Al met al zijn we heel enthousiast en erg benieuwd wat er nog allemaal gaat komen.

  • 20 Februari 2014 - 11:48

    Kim:

    Aaaaahhhh Kimmieeee!!! Het is bijna zoverrrrr!
    Ik ben blij dat je het nu beseft, want de voorpret is ook zooo leuk Hihihi!! En alles al ingepakt is ook zo fijn :)
    Gelukkig was er in die drukke agenda van deze week ook nog een plekje voor RF!! Vanavond kan ik je nog even zien, knuffelen, kussen!! Blijven zien kan gelukkig wel! Lang leven 2014!!! We kunnen namelijk lekker Skypen samen :)
    Geniet nog even de laatste dagen met Andrew! Want die zul je ook erg gaan missen!!

    Dikke kusss van je vriendinnetje!
    Tot vanavond :)

  • 20 Februari 2014 - 11:52

    Tineke:

    Een hele goede nreis en een goede tijd in Suriname,ik blijf je volgen,veel succes.

  • 20 Februari 2014 - 12:20

    Marlies:

    Hoi nichtje ! ;-)

    Alvast een hele goede reis en geweldige tijd in Surinma

    ga je volgen !!!!

  • 20 Februari 2014 - 12:27

    Ank:

    Lieve Kimberley.
    Hele Goeie reis en Goede tijd in Surinma samen met je vriendin.zul je goed oppassen voor enge dieren daar.
    Het is hele mooi verslag gemaakt.ik hoor het wel van jullie.

  • 20 Februari 2014 - 13:48

    Yvonne:

    Lieve dochter, wat geweldig dat jullie deze reis gaan maken, het is nu bijna zover! Blij dat we dit verslag kunnen volgen. Geniet nog van deze dagen met andrew en je vriendinnen en zie je zaterdag op Schiphol. XXX

  • 20 Februari 2014 - 19:29

    Hanneke:

    Heeee Kimmie,

    Fijn je even weer gesproken te hebben. Jullie gaan echt een geweldige tijd in Suriname hebben! Een heel interessant land met gastvrije mensen, maar ook - letterlijk en figuurlijk - een warm bad. De saamhorigheid en solidariteit is in Nederland tegenwoordig vaak weg, maar in Suriname beslist nog niet. Geniet ervan, beiden!

    Hanneke

  • 20 Februari 2014 - 19:41

    Ans:

    Lieve Kimmie,
    We volgen je op de voet. We zijn onwijs trots! Geniet met volle teugen!!!
    Tot zaterdag!
    Liefs Otto, Ans en Bas

  • 20 Februari 2014 - 20:32

    Edwin:

    Lieve kimmie,
    Het is bijna zover.
    Ik ben super trots op je dat je het gaat doen.
    Lekker met ze tweeën naar het mooie Suriname.
    Geniet nog even lekker van je laatste Nederlandse dagen bij je vrienden en andrew.
    Ik zie je zaterdag op Schiphol.
    Groetjes en dikke x
    Edwin

  • 21 Februari 2014 - 11:30

    Kimberley En Brigit:

    Wat een geweldige reacties! Dankjulliewel allemaal!
    Nog 1 nachtje slapen....
    Alles staat klaar.

    Tot het volgende verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberley

Wij zijn twee studentes van de Avans Hogeschool te 's-Hertogenbosch. Wij studeren Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) en zitten nu in het vierdejaar. Voor ons afstudeerproject doen we een onderzoek in Paramaribo bij Stichting Veelkleurige Kansen. Wij vertrekken 22 februari en zijn 1 juni weer terug. We blijven drie maanden in Suriname en gaan nog anderhalve week naar Curacao. Als je het leuk vindt om op de hoogte te blijven van onze avonturen dan moet je vooral deze blog in de gaten houden! Veel leesplezier! We zien graag reacties verschijnen :)

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 9140

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Afstudeeronderzoek Suriname

Landen bezocht: